Позиция на общинските съветници от БСП-Ямбол

Уважаеми  съграждани,

            На 29 юни 2023 г., в 58-ото заседание на ОбС – Ямбол, бяха внесени и гласувани Наредба за стимулиране на млади семейства, за да изберат град Ямбол като място за живеене, за реда, условията и мерките за подпомагането им, както  и едно предложение  на кмета Валентин Ревански за Промяна в действащата към настоящия момент транспортната схема в града.

            Идеята да се предприемат мерки за привличане на млади хора в нашия град и те да бъдат задържани като икономическо активно население е добра и дава надежда в перспектива за развитието на общността ни. За съжаление тези добри намерения са заявени в една  Наредба, пълна с  много неясноти и пропуски ,които със сигурност ще я превърнат в неработеща.

             Съществен недостатък е, че тази Наредба пряко дискриминира младите хора на възраст между 18 и 35 години, останали да живеят в Ямбол, спрямо привлечените за които ще се осигуряват по-добри условия на живот. За родените и избрали  да живеят в родния си град,  според приетата днес Наредба от монолитното мнозинство зад кмета, няма да има  привилегии, няма да им се възстановява внесен данък за недвижим имот или за собствено моторно превозно средство, няма да имат право на безплатно паркомясто, нито на безплатна карта за ползване на плувен басейн, за посещения на баскетболни и футболни мачове или за културни мероприятия. Според внесената  Наредба  те няма да имат никакви права върху придобивките ,с които ще се ползват техните връстници ,онези млади хора, които може би ще решат да се установят за кратко или за по-дълго в Ямбол.

            Защо ощетени трябва  да са нашите млади хора родени и израснали в Ямбол, създали семейства и започнали работа или  собствен бизнес?! Заради това, че са останали в града, заради това, че заплащат данъци в нашата община или защото са направили «грешката» да се  родят и да останат  в този град?!

             У нас, общинските съветници от Общинската организация на БСП ,които гласувахме с «въздържал се»  се затвърди мнението, че това е поредната  идея –  част от   ПиАр- акциите на кмета, насочена към  представянето му  в предстоящите  избори за местни органи на самоуправление. Да, ние сме убедени,че тази Наредба няма да проработи и ще бъде забравена много бързо защото е нефункционална, защото предложените придобивки в нея  са за срок от три години и не дава никакви гаранции, че след това тези привлечени млади хора няма да напуснат общината. Предложената наредба  има  технически неизчистени процедури , неясно формулирани взаимоотношения, нито има гаранции за подпомагане на тяхното трудово участие. Така формулираните текстове в Наредбата не могат да гарантират за града ни дългосрочен ефект  от прилагането й. Според нас краткосрочният ефект, липсата на оценка за въздействие и липсващият анализ на прогнозни резултати  са  само опит за позициониране в надпреварата за предстоящите кметските избори на есен.

                      БСП е социална партия, която винаги принципно е била против това  да се дават неизпълними обещания и да се лъжат  младите хора, за да бъдат привлечени в града, а местните – откровено да бъдат  дискриминирани.

                      Затова заявяваме:

                       Водени от идеята да подпомогнем реализацията на всяко едно добро намерение, смятаме, че в тази Наредба трябва да бъдат внесени определени корекции и предложихме да се  създаде комисия, която до два месеца да събере  всички идеи за промяна на текстовете.  Предложението ни не беше прието, което показва липса на желание у управляващите за дебат в името на младите хора на Ямбол.

                        Готови сме да подкрепим работещи предложения, а не симулации на добри намерения и частни  ПиАр акции.

                       Като т.З от 58-ото заседание беше разгледано още едно предложения на кмета Валентин Ревански, което  общинските съветници от БСП в Ямбол не подкрепиха.

                През 2020 г. се създаде времена комисия по транспорт към Общински съвет Ямбол, която имаше за цел да изготви доклад за състоянието на обществения транспорт  в града. Тя направи всички усилия и събра всички мнения на заинтересованите страни – граждани, общинска администрация и превозвач. Тогава временната комисия имаше време да пита всички заинтересовани страни и постигнахме съгласие в целия общински съвет по организацията на един наистина работещ градски транспорт. Приехме нова транспортна схема, с която гражданите на Ямбол бяха съгласни и с която от тогава до сега свикнаха. При настоящата промяна  това не се случи, никой не беше питан, никой не разбра предварително  за това еднолично решение на кмета и какво го налага.

                Предложението на кмета на Ямбол за промяна в транспортната  схема предвижда редуциране  броя на курсовете  и промени в началния час ,отмяна на извънредното Коледно и Великденско маршрутно разписание, както и сезонните и празнични курсове  по някои от линиите. Силно се редуцира броят на досегашните курсове на всички автобусни линии .От 302 курса в денонощието след приемането на новата транспортна схема се съкращават 57,като най-засегнати са линиите 1,2 и 5. Поради отпаднала необходимост се закриват 10 автобусни  спирки ,които засягат маршрутни линии 13 ,5,16 и 23.

                А  гражданите на Ямбол трябва да са напълно наясно за това, че :

  1. Курсовете по линиите 1, 2, 5 и 16 ще бъдат с по 8 броя по-малко в денонощието;
  2. Автобус № 16 няма да извършва повече превоз на пътници до село Кукорево, а това ще затрудни и придвижването на пътници до Гробищния парк;
  3. Абсолютно нелогично от 3 на 2 курса в събота и в неделя са намалени автобусите по линия № 18 до Гробищния парк, когато има най-голям пътникопоток;
  4. Не се предвижда автобусна линия до обект »Нова болница», а очакваме тази година той да бъде завършен;
  5. Закриват се автобусните спирки «Христо Смирненски» и тази до ХЕИ, »Пожарна» и «Кварта» за автобусна линия № 5. Автобусните  маршрути по линии 1 и 5 се връщат към предходния им вариант. Заинтересованите от маршрута на автобус № 23 трябва да са подготвени за това, че  спирките «Моста» и «Лозя» също се закриват.

                      Създава се неприятното впечатление, че Общинската администрация и в частност кмета,  защитават позициите на бъдещия концесионер, за сметка на дължимата подкрепа за нашите съграждани. Общественият транспорт в нашата държава се счита за необходима социална услуга от която с предимство се ползват възрастните, децата и социално слабите лица. Тя е субсидирана дейност във всяка общинска администрация. За нея се предвиждат необходимите средства в бюджета.

                       С  предстоящото съкращаване,  предложено от кмета г-н Ревански, отново ще се  създадат проблеми за придвижване на определени групи от нашите съграждани, които по принцип са най-уязвими здравсловно, финансово и възрастово.

                       И отново ние, общинските съветници от БСП Ямбол, водени от принципа за социална справедливост  и в желанието си да бъдем само и единствено полезни за нашите съграждани  защитаваме техните исконни придобивки, права и по-добро качество на живот в Ямбол.

                      Ние сме убедени, че нашите съграждани имат нужда от подкрепа и разбиране на техните проблеми, но те не се решават само от красивия екстериор на града ни и новите паметници в него, а от правилния и държавнически подход в решението на техните ежедневни житейски проблеми.

                                             ГРУПАТА НА ОБЩИНСКИТЕ СЪВЕТНИЦИ НА  БСП – ЯМБОЛ